Fantic XE 300 + autovero 2079€
11 890,00 €FANTIC 2024 RACING ENDURO XE 300
ITALIALAISSYDÄN SYKKII JÄLLEEN: TÄSSÄ ON XE 300 2T.
Kauan odotettu XE300 2T on tänään kaikkien saatavilla. Pyörä joka on varustettu uudella tehokkaalla Minarelli Euro5 -moottorilla, ruiskutuksella ja sähkökäynnistyksellä. Tällä pyörällä nuori ruotsalainen Albin Norrbin on jo voittanut Junior2 -maailmanmestaruuden.
TINKIMÄTÖN SUORITUSKYKY
XE300 on moottoripyörä, joka on omistettu tinkimättömälle suorituskyvylle markkinoiden suorituskykyisimmän 300cc-moottorin ansiosta. Fanticin Racing-malliston ensimmäisen moottorin kehitti, testasi ja valmisti Italiassa Motori Minarelli, jonka Fantic osti vuonna 2020 Yamaha Motor Europelta. Kompakti, teknologinen ja erittäin suorituskykyinen moottori, joka takaa suuren tehon, mutta tasaisen ja täyden vääntökäyrän kaikilla nopeuksilla.
ELEKTRONISEN KAKSOISSUUTTIMEN RUISKUTUSJÄRJESTELMÄ
Tämän jalokiven sisällä oleva tekniikka takaa sen loistavan suorituskyvyn, ennen kaikkea elektronisen kaksoissuuttimen ruiskutusjärjestelmän ansiosta, joka takaa erinomaisen säännöllisen toiminnan ja E5 Plus -vaatimustenmukaisuuden. Pakoventtiili on elektroninen, mikä mahdollistaa täyden ja voimakkaan vääntökäyrän kaikilla nopeuksilla. Minarellin suunnittelema sähkökäynnistin takaa välittömän käynnistyksen kaikissa olosuhteissa. Hydraulinen kytkin takaa tarkkuuden ja minimaalisen vipuvaikutuksen.
XE300
ALUMIINIRUNKO, JOSSA PUOLIKSI KAKSOISTELINE
XE300 eroaa kaikista markkinoilla olevista kilpailijoista. Se on ainoa 300 2T, joka on kehitetty hienon alumiinirungon ympärille, jossa on puoliksi kaksoisteline, joka takaa parhaan mahdollisen jäykkyyden ja keveyden suhteen. Muiden enduromalliston sisarusten tapaan se vahvistaa Kayaba-jousituksen 48 mm:n SSS-haarukalla, joka on jo vuosia ollut vertailukohta off road maailmassa. Kyseessä on siis erittäin ketterä moottoripyörä, jonka käsittelyominaisuudet ovat luokassaan vertaansa vailla.
XE300
MONITASOINEN VEDONHALLINTAJÄRJESTELMÄ
Kaksitahtimoottorin räjähtävyyttä hallitaan myös ensiluokkaisella elektroniikalla, ennen kaikkea monitasoisella vedonhallintajärjestelmällä, joka sopii täydellisesti erilaisiin olosuhteisiin ja huippuluokan kaksoiskäyttökytkimellä. Syvällinen tutkimus on varattu myös ohjaustangon kytkimien ja painikkeiden asentoihin, mikä mahdollistaa suuren toiminnallisuuden pienellä tilalla ja minimaalisella muotoilulla. Konfiguraatio-LEDit, monitasoinen Traction control -asetus ja kaksoiskarttakytkin on sijoitettu vasemmalle ja oikealla puolella on vain klassinen tappo-kytkin.
HELPPO HUOLTAA
Myös huototoimet on tehty mahdollisimman helpoiksi, sillä ilmansuodattimeen pääsee suoraan käsiksi. Viimeisenä mutta ei vähäisimpänä on Fanticin testiryhmän tutkimat ergonomiset näkökohdat, joissa on minimaaliset mitat ja massojen maksimaalinen keskittäminen. Öljy- ja bensiinisäiliö on integroitu, katteet ovat kapeat ja ergonomiset, taka-akseli on suunniteltu täysin uudelleen Fanticin muihin 2-tahtisiin offroad-malleihin verrattuna, mikä takaa tilaa monille useammille komponenteille, mutta säilyttää samat kokonaismitat.